Spis treści

Najważniejsze wpisy w porządku tematycznym

Tytuły bez otwierających się linków to szkice wpisów, które prędzej czy później pojawią się na tym blogu


I. PROPEDEUTYKA
  1. O socjologicznej definicji muzyki
  2. Co jest socjologicznego w muzyce?
  3. Grupa muzyczna jako grupa pierwotna czy raczej jako instytucja?
  4. Wspólne śpiewy, chóry i fałszowanie albo co to jest więź muzyczna

II. TEORIE I KONCEPCJE
  1. Śledź mediacje. Jak się robi socjologię muzyki wg ANTystów (cz. 1. Antoine Hennion)
  2. Podążaj za instrumentami. Jak się robi socjologię muzyki wg ANTystów (cz. 2. Trevor Pinch) 
  3. Hipoteza gustu powszechnego
  4. Częstotliwość pracy gwiazd muzycznych a krzywa motywacji do pracy

III. METODY BADAŃ
  1. Skąd brać dane o odbiorze muzyki?
  2. Wybrane metodologiczne problemy badań nad muzyką
  3. Empiryczna socjologia muzyki 
  4. Testy odsłuchowe jako technika badawcza socjologii muzyki

IV. PRZEGLĄD BADAŃ EMPIRYCZNYCH
  1. Co ma wspólnego muzyka z alkoholem?
  2. Jak popularna jest muzyka poważna? 
  3. Kawał drutu jako symbol statusu społecznego
  4. Konsumpcja muzyki. Uczestnictwo w kulturze muzycznej w Polsce w świetle danych GUS
  5. Struktura społeczna publiczności koncertowych
  6. U2 w metrze albo co ukazał muzyczny eksperyment z Joshuą Bellem?
  7. Potęga głosu, a dokładniej barwa jako przejaw siły
  8. Muzyka i sprzedaż. Kilka słów o audiomarketingu

V. TRADYCJA ZACHODNIEJ MUZYKI ARTYSTYCZNEJ
  1. Skąd się wzięła muzyka poważna?
  2. Notacja muzyczna i muzyka społeczeństwa abstrakcyjnego
  3. Na marginesie książki Eliasa albo Mozart jako mieszczański artysta na służbie u dworskiej arystokracji
  4. Na marginesie książki de Nory albo Beethoven jako pierwszy artysta poza mecenatem
  5. Powstanie mieszczańskiej muzyki artystycznej i jej podstawowych instytucji. Koncepcje Williama Webera
  6. Ortegi y Gasseta próba zmierzenia się z tzw. nową muzyką


VI. SPOŁECZNA HISTORIA MUZYKI
  1. Fado. Charakter narodowy Portugalczyków podany do kotleta z dorsza (?)
  2. Zakazane piosenki - dokument z życia społeczno-muzcznego pod niemiecką okupacją
  3. Przemiany mecenatu w muzyce artystycznej
  4. Muzyka operowa w dobie tworzenia się narodów europejskich

VII. MUZYKA POPULARNA – KONCEPCJE
  1. Jak się robi przeboje? Wnioski poboczne z badań pokrewnych
  2. Model popularności przeboju. O gartnerowskiej koncepcji mód i petersonowskich rewolucjach
  3. Tekst piosenki w roli socjologicznego komentarza
  4. Przyjemność i przywództwo. Miękka władza „Gangnam style”?

0 komentarze:

Prześlij komentarz