Artykuły


  1. Dwa obrazki z muzycznych okolic pandemii (z ziemi włoskiej do Polski), Dyskurs i Dialog. Czasopismo lepszej debaty publicznej, Numer 2 (4) 2020, s. 27–41.
  2. Praktyczne funkcje działalności naukowej? Zapiski po kilku latach badawczej pracy na rzecz sektora publicznego. Casus świata muzycznego, Dyskurs i Dialog. Czasopismo lepszej debaty publicznej, Numer 1 (3) 2020, s. 41–54.
  3. Wartość i krytyka dwudziestowiecznej moderny muzycznej. Wyimek z badań nad opiniami pracowników wybranych wrocławskich instytucji kultury, Miscellanea Anthropologica et Sociologica, Numer 20 (2) 2019, s. 119–138
  4. Disco polo music. The agency and modernization of the Polish province, w: Made in Poland. Studies in Popular Music, Gałuszka Patryk (red.) Routledge 2019.
  5. Harrego Lehmanna rewolucja cyfrowa w muzyce. Uzupełniające spojrzenie socjologii empirycznejAudiosfera. Koncepcje – Badania – Praktyki, Nr 5 (2017). 
  6. Folklor i kontestacja. Pamięć zakazanych piosenek w PRL - próba analizy socjologicznej, 2017, w: W kręgu kultury PRL. Muzyka. Rodzaje i style, Bittner Karolina i Skotarczak Dorota (red.), Poznań: Instytut Pamięci Narodowej, s. 367–376. 
  7. W poszukiwaniu wspólnego idiomu polskich protest song. Zakazane piosenki w polskiej muzyce folkowej i rockowej po 1989 roku, w: Rock w humanistyce. Szkice empiryczne, Paweł A. Drygas (red.), Warszawa, Fundacja na rzecz Warsztatów Analiz Socjologicznych, s. 74-91.
  8. Kondycja socjologii muzyki w Polsce. Przeszłość, teraźniejszość i perspektywyPrzegląd Socjologiczny, nr 64 (3), s. 85-111.
  9. Muzyka a indywidualizacja. Przemiany znaczenia rzeczywistości grupowej w muzyce europejskiej. 2015. w: Usłyszeć Świat: Muzyka - Społeczeństwo - Kultura, Chajbos Katarzyna i Szymańska Agnieszka (red.), Wydawnictwo NAKOM (tekst pokonferencyjny), s. 111-122.
  10. Zakazane piosenki w przestrzeni publicznej okupacyjnej Warszawy. Ujęcie socjologii historycznej, Muzyka, 2014/1, s. 61-76. 
  11. Funkcje socjologii muzykiKrytyka Muzyczna VII/2012 
  12. Polityka etniczna i zagraniczna Stanów Zjednoczonych a działania członków zespołu Rage Against the Machine. Interpretacje. 2012. w: Sztuka i Polityka. Muzyka popularna, Jeziński Marek i Wojtkowski Łukasz (red.), Toruń: Wydawnictwo UMK, s. 199-230. 
  13. Muzyka w koncepcjach klasyków socjologii i ich recepcja w PolsceRoczniki Historii Socjologii, 2012/1, s. 87-95. 
  14. Między bytem a niebytem. Socjologia muzyki w Polsce, Muzyka, 2011/4, s. 5-24.



RECENZJE
  1. Pietraszewski Igor, Wolność improwizowana. Jazz w Polsce, Kraków: Nomos 2012 (recenzja książki, Muzyka, Instytut Sztuki PAN)
  2. Michalak Marcin, Muzyka rockowa w świadomości i edukacji młodzieży gimnazjalnej, Toruń: Adam Marszałek 2011 (recenzja książki, Studia Muzyczno-Edukacyjne, UMCS) 



1 komentarz: