Najważniejsze wpisy w porządku tematycznym
Tytuły bez otwierających się linków to szkice wpisów, które prędzej czy później pojawią się na tym blogu
I. PROPEDEUTYKA
- O socjologicznej definicji muzyki
- Co jest socjologicznego w muzyce?
- Grupa muzyczna jako grupa pierwotna czy raczej jako instytucja?
- Wspólne śpiewy, chóry i fałszowanie albo co to jest więź muzyczna
II. TEORIE I KONCEPCJE
- Śledź mediacje. Jak się robi socjologię muzyki wg ANTystów (cz. 1. Antoine Hennion)
- Podążaj za instrumentami. Jak się robi socjologię muzyki wg ANTystów (cz. 2. Trevor Pinch)
- Hipoteza gustu powszechnego
- Częstotliwość pracy gwiazd muzycznych a krzywa motywacji do pracy
- Winda strukturalna. Kariera muzyczna jako przyśpieszony awans społeczny
III. METODY BADAŃ
- Badania empiryczne w socjologii muzyki
- Testy odsłuchowe jako technika badawcza socjologii muzyki
- Techniki analiz audio-wizualnych
- Skąd brać dane o odbiorze muzyki?
- Typowe problemy metodologiczne w badaniach terenowych
IV. PRZEGLĄD BADAŃ EMPIRYCZNYCH
- Co ma wspólnego muzyka z alkoholem?
- Jak popularna jest muzyka poważna?
- Kawał drutu jako symbol statusu społecznego
- Konsumpcja muzyki. Uczestnictwo w kulturze muzycznej w Polsce w świetle danych GUS
- Struktura społeczna publiczności koncertowych
- U2 w metrze albo co ukazał muzyczny eksperyment z Joshuą Bellem?
- Potęga głosu, a dokładniej barwa jako przejaw siły
- Sprzedaż podkręcana muzycznie. Kilka słów o audiomarketingu
- Muzyka do pracy. Przegląd badań - próba podsumowania
V. TRADYCJA ZACHODNIEJ MUZYKI ARTYSTYCZNEJ
- Skąd się wzięła muzyka poważna?
- Notacja muzyczna i muzyka społeczeństwa abstrakcyjnego
- Na marginesie książki Eliasa albo Mozart jako mieszczański artysta na służbie u dworskiej arystokracji
- Na marginesie książki de Nory albo Beethoven jako pierwszy artysta poza mecenatem
- Powstanie mieszczańskiej muzyki artystycznej i jej podstawowych instytucji. Koncepcje Williama Webera
- Ortegi y Gasseta próba zmierzenia się z tzw. nową muzyką
- Kontrowersje wagnerowskie. Krytyka, obrona i inne problemy
VI. SPOŁECZNA HISTORIA MUZYKI
- Fado. Charakter narodowy Portugalczyków podany do kotleta z dorsza
- Tango. Z argentyńskiej ulicy na europejskie salony
- Grunge. Co słychać w krainie bezbożnych deszczowców
- Zakazane piosenki - dokument z życia społeczno-muzcznego pod niemiecką okupacją
- Przemiany mecenatu w muzyce artystycznej. Wyzwania współczesności
- Muzyka operowa w dobie tworzenia się narodów europejskich
- Paderewski i kwestia jego osobistych wpływów
VII. MUZYKA POPULARNA – KONCEPCJE
- Jak się robi przeboje? Wnioski poboczne z badań pokrewnych
- Model popularności przeboju. O gartnerowskiej koncepcji mód i petersonowskich rewolucjach
- Tekst piosenki w roli socjologicznego komentarza
- Przyjemność i przywództwo. Miękka władza „Gangnam style”?
VIII. MUZYKA POPULARNA – STUDIA PRZYPADKÓW
- Orkiestry dęte ponad kulturami
- Styl prosto z Long Beach w Kalifornii
- Karaoke (choćby i nawet) po bydgosku
- Один мат – група Ленинград
- O domniemanym renesansie disco-polo
IX. MUZYKA W DOBIE NOWYCH MEDIÓW I TECHNOLOGII
- Muzyka do patrzenia, nie słyszenia
- Nie słuchamy muzyki w społecznej próżni. Last.fm i co ciekawego można z niego wyciągnąć
- Od zer@ do e-bohatera. Przypadek iGora Presnyakova
- Algorytmy i parametry. Wyzwania muzyczne a dostępność big data
X. SPOŁECZEŃSTWO WYCHOWUJĄCE MUZYCZNIE
- Socjalizacja muzyczna między socjalizacją pierwotną i wtórną
- Muzyka, groza egzaminacji i inne problemy
- Czy istnieje coś takiego, jak wykluczenie muzyczne?
- Wyzwania powszechnej edukacji muzycznej
0 comments:
Prześlij komentarz